مطالب علمی

چگونه فرکانس‌های بازرسی در نت پیش بینانه (PdM) و پیشگیرانه (PM) را تعیین کنیم؟

9 اردیبهشت 1398

چگونه فرکانس‌های بازرسی در نت پیش بینانه (PdM) و پیشگیرانه (PM) را تعیین کنیم؟

  •  معمولاً برای کارشناسان و پرسنل نگهداری و تعمیرات این سؤال مهم مطرح می‌شود؛ "چگونه فرکانس‌های بازرسی در نت پیش بینانه و پیشگیرانه را تعریف کنیم؟"
  • پاسخ کوتاه به این سؤال این است که؛ شما باید از تجربه و حس مشترک خود که توسط یک ساختار تصمیم منطقی پشتیبانی می‌شود استفاده کنید.

برای آنکه جزئیات فرکانس‌های فعالیت‌های PdM و بازرسی‌های PM را بررسی کنیم، نیاز به تعریف واژه های بازرسی و دوره خرابی می باشد.
بازرسی: همه بررسی‌های عینی یا اندازه‌گیری‌هایی که توسط حواس پنج‌گانه و یا با استفاده از یک ابزار (از جمله؛ آنالایزر ارتعاش، دوربین مادون‌قرمز، ولت‌متر، جریان‌سنج یا اولتراسونیک) انجام می‌شوند را بازرسی گویند.
دوره خرابی: یعنی زمانی که نقص یا خرابی بالقوه در سیستم به وجود می‌آید و پس از مدتی تبدیل به یک خرابی کارکردی می‌شود. بیشتر بخوانید